bip logo pomn1 gradGminny Ośrodek Sportu i Rekreacjifacebook
ul. Kościuszki 1, 38-460 Jedlicze,
telefon: (13) 438 14 30, rezerwacje wew. 20, 22
biuro@gosir-jedlicze.pl
menu1 menu1 menu1 menu1

Nordic Walking

 


 logo gosir

 

Zapraszamy na zajęcia wtorek, czwartek godz. 17.00-18.00

 

 

NORDIC WALKING  można definiować jako formę aktywności ruchowej w terenie polegającą na marszu z wykorzystaniem kijków zaadoptowanych z narciarstwa biegowego. Wywodzi się z Finlandii i staje się coraz bardziej popularny na  świecie a ostatnio również w Polsce. Łączy w sobie cechy idealnej aktywności ruchowej dla wszystkich bez względu na wiek, masę ciała i wyjściowy poziom aktywności ruchowej. Podczas treningu uruchomionych jest około 90% mięsni naszego ciała co pozwala na efektywne spalanie kalorii, odciążając jednocześnie stawy, rozluźniając napięcia mięśniowe i uaktywniając często zastane górne partie ciała. Nordic Walking  jest bardzo prosty w opanowaniu, a jego głównym walorem jest jego uprawianie  na świeżym powietrzu w kontakcie z naturą. Treningi w grupie  dodają motywacji i umożliwiają nawiązywanie kontaktów towarzyskich. Tę formę rekreacji można uprawiać w dowolnym klimacie, terenie, na każdej nawierzchni i co ważne – przez cały rok.

nordic walking

CYKL TRENINGOWY składa się z rozgrzewki, treningu właściwego oraz specjalnie dobranych ćwiczeń z kijami. Zajęcia trwają około 60 minut. Tempo, intensywność oraz ćwiczenia dostosowuje się do potrzeb oraz możliwości fizycznych i zdrowotnych uczestników zajęć. W trosce o wygodę ćwiczących treningi prowadzone są w parku przy hali GOSiR Jedlicze co umożliwia korzystanie z szatni oraz umożliwia ich dowolne łączenie z innymi zajęciami jako np. aerobic, ćwiczenia w siłowni lub pobyt w saunie, itp. Szczegółowe informacje o treningach tel. 134381430 wew. 21 lub 22.

PRZECIWWSKAZNIA. Brak jakichkolwiek przeciwwskazań zdrowotnych do stosowania tej formy aktywności, jest ona całkowicie bezpieczna i fizjologiczna, bez względu na wiek. Zawsze dbamy aby intensywność ćwiczeń dostosowywać do dyspozycji fizycznej osób w grupie.

 

ZALETY I POZYTYWNE SKUTKI UPRAWIANIA NORDIC WALKING:

    • Bezpieczny spadek masy ciała;
    • Łatwy i szybki do nauczenia marsz z wykorzystanie kijków nordic walking;
    • Wzrost efektywności marszu o 40 – 50 % niż marsz bez kijków nordic walking;
    • Spadek ciśnienia tętniczego krwi;
    • Obniżenie poziomu „złego cholesterolu”;
    • Odciążenie stawów kończyn dolnych 30%;
    • Wzrost wydatku energetycznego o 20 - 46% kalorii niż podczas zwykłego marszu;
    • Uaktywnienie 90% mięśni całego ciała;
    • Likwidacja napięć mięśniowych w okolicy karku;
    • Zapobieganie chorobie cukrzycy.
    • Całkowita lub częściowa likwidacja bólów kręgosłupa.

 


 

The secret of any online business is web hosting. Select the best hosting service reading offered by justhost.

Wdrożenie: GOSiR 2012                                                              

Free Joomla Templates designed by Joomla Hosting